IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
wysokość kar umownych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 wzoru umowy | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
16.3
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany do zawartej umowy w
następujących przypadkach:
1) w zakresie przedmiotu Umowy (w tym sposobu realizacji) oraz terminu
realizacji, w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie
następstwem postanowień innych umów mających bezpośredni związek z
niniejszą umową, w tym umów zawartych pomiędzy Zamawiającym a
instytucjami nadzorującymi lub następstwem, w przypadku, gdy zmiany te
nie były znane w dniu zawarcia umowy,
2) w zakresie przedmiotu Umowy (w tym sposobu realizacji), terminu
realizacji
i wynagrodzenia, jednak nie powodujących zwiększenia wartości Umowy,
w przypadku konieczności zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych
rozwiązań, niż wskazane pierwotnie w przedmiocie Umowy ze względu na
zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w przypadku gdy
okoliczności te nie były znane w dniu zawarcia Umowy,
3) w zakresie terminu realizacji Umowy, przedmiotu umowy (w tym sposobu
realizacji) w przypadku, prac nad uchwaleniem lub nowelizacją
powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które może mieć wpływ na
realizację Umowy, a przewidywany kierunek zmian wskazuje na potrzebę
wstrzymania, zawieszenia lub ograniczenia świadczeń stanowiących
przedmiot umowy w oczekiwaniu na dokonanie zmian w przepisach prawa,
4) w zakresie przedmiotu Umowy (w tym sposobu realizacji), przy
niezmiennym poziomie wynagrodzenia, jeśli dzięki zmianom nastąpi poprawa
wydajności, jakości prac związanych z przedmiotem Umowy;
5) w zakresie przedmiotu Umowy (w tym sposobu realizacji), wynagrodzenia
w wyniku rezygnacji przez Zamawiającego z części prac w następstwie
wystąpienia okoliczności, które nie były znane w momencie zawarcia
umowy, oraz których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia
umowy. W takiej sytuacji wynagrodzenie Wykonawcy ulega zmniejszeniu
proporcjonalnie do zmiany zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia;
6) w zakresie przedmiotu Umowy (w tym sposobu realizacji), w wyniku
zmian
w strukturze lub organizacji Zamawiającego mających wpływ na zakres prac
Wykonawcy, przy czym wynagrodzenie Wykonawcy nie może ulec
podwyższeniu, a w razie ograniczenia zakresu prac ulega proporcjonalnemu
zmniejszeniu,
7) w zakresie przedmiotu Umowy (w tym sposobu realizacji), terminu
realizacji oraz pozostałych elementów Umowy w przypadku wystąpienia siły
wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej
pierwotnymi postanowieniami;
8) w zakresie zmian doprecyzowujących treść Umowy jeżeli potrzeba ich
wprowadzenia wynika z rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie
można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie
rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji
jej zapisów,
9) w zakresie terminu obowiązywania Umowy poprzez jego wydłużenie,
z zachowaniem niezmiennego poziomu wynagrodzenia, w sytuacji gdy taka
zmiana umożliwi realizację w większym zakresie,
10) w zakresie zmian podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa, w
przypadku gdy zmiana ta nie pogorszy jakości świadczeń, do których
zobowiązany jest Wykonawca lub zmiana ta jest niezbędna w celu
prawidłowej realizacji przedmiotu Umowy,
16.4 Strony zobowiązują się, iż każdorazowo dokonają zmiany
wynagrodzenia należnego Wykonawcy na mocy Umowy, dokonanej w formie
pisemnego aneksu pod rygorem nieważności, w przypadku wystąpienia jednej
ze zmian przepisów wskazanych w art. 142 ust. 5 ustawy Prawo zamówień
publicznych, tj. zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości
minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z
dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu
zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów
kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o
pracowniczych planach kapitałowych.
16.5 Aneks, o którym mowa w pkt. 16.4 powyżej, wchodzić będzie
każdorazowo w życie z dniem wejścia w życie zmian przepisów, o których
mowa w pkt. 16.4 pkt. 1) - 4),
16.6 W wypadku zmiany, o której mowa w pkt. 16.4 pkt 1) powyżej, wartość
netto wynagrodzenia Wykonawcy (tj. bez podatku od towarów i usług) nie
zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie
wyliczona z uwzględnieniem stawki podatku od towarów i usług,
wynikającej ze zmienionych przepisów.
16.7 W przypadku zmiany, o której mowa w pkt. 16.4 pkt. 2) powyżej,
wynagrodzenie Wykonawcy zostanie podwyższone w zakresie:
1) wartości, o jaką wzrosną całkowite koszty wykonania Umowy ponoszone
przez Wykonawcę, wynikające z podwyższenia wynagrodzeń poszczególnych
pracowników biorących udział w realizacji pozostałej do wykonania części
zamówienia, w momencie wejścia w życie tych zmiany, do wysokości
wynagrodzenia minimalnego obowiązującej po zmianie przepisów lub jej
odpowiedniej części, w przypadku osób zatrudnionych w wymiarze niższym
niż pełen etat,
2) dotychczasowej kwoty wynagrodzenia przysługującego odpowiednio
przyjmującym zlecenie lub świadczącym usługi biorącym udział w
realizacji części zamówienia pozostałej do wykonania do wysokości
minimalnej stawki godzinowej;
3) dotychczasowej kwoty wynagrodzenia przysługującego pracownikom
biorącym udział w realizacji części zamówienia pozostałej do wykonania, o
wysokość dodatku do wynagrodzenia za pracę w porze nocnej.
16.8 W przypadku zmiany, o której mowa w pkt. 16.4 pkt. 3) powyżej,
wynagrodzenie Wykonawcy zostanie podwyższone o wartość, o jaką wzrosną
całkowite koszty wykonania Umowy ponoszone przez Wykonawcę, wynikające
ze wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia oraz drugiej strony umowy o
pracę. Wzrost kosztów, o którym mowa powyżej wynika z konieczności
odprowadzenia dodatkowych składek od wynagrodzeń osób zatrudnionych na
umowę o pracę, a biorących udział w realizacji pozostałej do wykonania, w
momencie wejścia w życie zmiany, części zamówienia, przy założeniu
braku zmiany wynagrodzenia netto tych osób.
16.9 W przypadku zmiany, o której mowa w pkt. 16.4 pkt. 4) powyżej,
zmiana wysokości wynagrodzenia będzie obejmować wyłącznie część
wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła
zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z
zasadami gromadzenia i wysokościami wpłat do pracowniczych planów
kapitałowych.
16.10 W przypadkach, o których mowa w pkt. 16.4 pkt. 2), 3) i 4), przed
zawarciem aneksu, o którym mowa powyżej, Wykonawca winien złożyć
Zamawiającemu pisemne oświadczenie o wysokości dodatkowych kosztów
wynikających z wprowadzenia zmian, o których mowa w pkt. 16.4 pkt 2), 3)
i 4). Aneks, o którym mowa w pkt. 16.4 powyżej, powinien być zawarty
przez Strony w terminie 30 dni od daty złożenia Zamawiającemu powyższego
oświadczenia przez Wykonawcę, przed wejściem w życie zmian, o których
mowa w pkt. 16.4 pkt 2), 3) i 4).
16.11 W przypadku gdy oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa powyżej,
budzi zastrzeżenia Zamawiającego, zastrzega on sobie prawo do żądania od
Wykonawcy pisemnego zestawienia wynagrodzeń (przed i po zmianie) osób
skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia. Z zestawienia
musi jasno wynikać, że zmiany, o których mowa w pkt. 16.4 pkt. 2), 3),
4) miały wpływ na koszty wykonania umowy.
16.12 Zamawiający, po stwierdzeniu, że okoliczności związane z
wystąpieniem COVID-19, o których mowa w §4 ust. 9 Umowy, wpływają na
należyte wykonanie Umowy, w uzgodnieniu z wykonawcą dokonuje zmiany
Umowy, o której mowa w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. – Prawo zamówień publicznych, w szczególności przez:
1) zmianę terminu wykonania Umowy lub jej części, lub czasowe
zawieszenie wykonywania umowy lub jej części,
2) zmianę sposobu wykonywania dostaw, usług lub robót budowlanych,
3) zmianę zakresu świadczenia wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę
wynagrodzenia lub sposobu rozliczenia wynagrodzenia wykonawcy – o ile
wzrost wynagrodzenia spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekroczy 50%
wartości pierwotnej umowy.
16.13 W przypadku stwierdzenia, że okoliczności związane z wystąpieniem
COVID-19, o których mowa w § 4 ust. 9 Umowy, mogą wpłynąć na należyte
wykonanie Umowy, Zamawiający, w uzgodnieniu z wykonawcą, może dokonać
zmiany umowy zgodnie z pkt. 16.12.
16.14 Jeżeli umowa w sprawie zamówienia publicznego zawiera
postanowienia korzystniej kształtujące sytuację wykonawcy, niż
wynikałoby to z pkt. 16.12, do zmiany Umowy stosuje się te
postanowienia, z zastrzeżeniem, że okoliczności związane z wystąpieniem
COVID-19, o których mowa w § 4 ust. 9, nie mogą stanowić samodzielnej
podstawy do wykonania umownego prawa odstąpienia od Umowy.
16.15 Wykonawca i podwykonawca, po stwierdzeniu, że okoliczności
związane z wystąpieniem COVID-19, mogą wpłynąć lub wpływają na należyte
wykonanie łączącej ich umowy, która jest związana z wykonaniem
zamówienia publicznego lub jego części, uzgadniają odpowiednią zmianę
tej umowy, w szczególności mogą zmienić termin wykonania umowy lub jej
części, czasowo zawiesić wykonywanie umowy lub jej części, zmienić
sposób wykonywania umowy lub zmienić zakres wzajemnych świadczeń.
16.16 W przypadku dokonania zmiany Umowy, której zmiana ta obejmuje
część zamówienia powierzoną do wykonania podwykonawcy, wykonawca i
podwykonawca uzgadniają odpowiednią zmianę łączącej ich umowy, w sposób
zapewniający, że warunki wykonania tej umowy przez podwykonawcę nie będą
mniej korzystne niż warunki wykonania umowy, zmienionej zgodnie z pkt.
16.12.
16.17 Przepisy pkt. 16.14 i pkt. 16.15 stosuje się do umowy zawartej
między podwykonawcą a dalszym podwykonawcą.
16.18 Zmiana Umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo
Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w
formie pisemnej, które powinny zawierać:
1) opis zmiany,
2) uzasadnienie zmiany,
3) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia,
4) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia Umowy.
16.19Każda zmiana Umowy może nastąpić jedynie za zgodą obu Stron i pod
rygorem nieważności wymaga formy pisemnej.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
17.12.2020, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: